Skip navigation

Eberspächer præsenterer den nye elektriske parkeringsvarmer Plugtronic 230 V

København, 8 november 2017Eberspächer lancerer sin første elektriske parkeringsvarmer løsning, Plugtronic 230V. En ægte powerpakke, der får sin energi fra 230V strømkilde, og som forvarmer motoren hurtigt og nemt. Det er sikkert, komfortabelt, let at installere og nemt at bruge. Plugtronic Standard eller Premium anbefales desuden for alle chauffører, der ønsker at nyde en isfri forrude og en komfortabel varme i kabinen allerede ved afrejse. Plugtronic-familien er tilgængelig i flere pakker – afhængigt af kundens behov: Med en traditionel kabinevarmer eller med en parkeringsvarmer-løsning, der er fuldt integreret i HVAC-systemet.

Lars Nilsson, adm. Direktør Eberspächer Scandinavia, siger:
"Vi udvider nu vores komplette udvalg af parkeringsvarmere med vores første elektriske varmer løsning. Denne er let at bruge, sikkert og behageligt for føreren. Bare tilslut din bil og nyd den behagelige varme og en forvarmet motor allerede ved afrejse." Med Plugtronic-familien, som kan leveres i flere forskellige pakker, har Eberspächer matchet mange års erfaring, viden og kvalitet. Alt for at imødekomme markedets efterspørgsel efter brugervenlige varmerløsninger som kan tilsluttes vores almindelige 230V lysnet.

Lars Nilsson fortsætter:
"Kunderne kan vælge de løsninger, de mener passer bedst. Vores Plugtronic Standard og Basic-pakker tilbyder en mere traditionel parkeringsvarmerløsning med kabineopvarmning. Vores premium-pakke er fuldt integreret i køretøjets HVAC-system uden behov for separat kabinevarmer eller andre synlige dele inde i bilen. Alle pakker opfylder vores høje standard for teknologi og kvalitet."

Nem betjening
Betjeningen er meget enkel: Strømkablet tilsluttes et stik, der f.eks. er fastgjort til forkofangeren. For at starte opvarmning skal føreren blot forbinde det ergonomisk designede strømkabel til stikket. Plugtronic Standard eller Premium opvarmer motoren via kølevæskekredsen og dette giver en forvarmet motor, der starter lettere, og der er mindre slidtage på motoren. En anden funktion er integrationen af EasyFan – et blæserstyringssystem, der er fuldt automatiseret. Dette betyder, at blæser- og spjældindstillingerne ikke længere skal tilpasses manuelt for at sikre, at ruderne optøes. Kørslen er ikke kun sikrere på grund af isfrie ruder, den er også mere behagelig.

"Med Plugtronic tager vi endnu et vigtigt udviklingstrin og kan nu tilbyde et komplet udvalg af omfattende løsninger inden for både el- og brændstofdrevne systemer. Ikke kun i  Danmark, men i hele verden", konkluderer Lars Nilsson.

Se venligst yderligere oplysninger om Plugtronic-pakkerne nedenfor.

Plugtronic familien i forskellige pakker - Premium, Standard og Basic løsninger

• Nem håndtering og betjening, tilslut blot strømkablet til 230V

• Forvarmet motor, der giver en hurtigt startet motor

• Komfortabel varme i kabinen allerede fra køreturens start

• Et unikt strømkabel med ergonomisk designet håndtag: Let at holde, indsætte og fjerne, selv med handsker på

• Overholdelse af standarderne for de konventionelle lysnet til husholdninger, så der er ingen risiko for overbelastning af nettet til hjemmet

Plugtronic Premium 230V

• Komplet high-end løsning, integreret i bilens originale klimaanlæg
  • En 1850W vandvarmer med separat vandpumpe integreret i bilens kølevandskredsløb opvarmer motoren effektivt og skånsomt. Den opvarmede luft ledes ind i kabinen via bilens klimaanlæg
  • Eberspächer Easy Fan blæserstyring kan kombineres med Premium pakken. Dette sikrer hurtig og effektiv optøning af ruder samt opvarmning af kabinen, uden yderligere indstillinger af klimaanlægget.

Plugtronic Standard 230V

• Består af en 1200 W kabinevarmer, samt en 800 W vandvarmer

Plugtronic Basic 230V

• Basic 1200 består af en 1200 W kabinevarmer